sâmbătă, 8 iunie 2019

De la un capăt la altul prin țară


Ieri am avut în grijă trei olimpici internaționali și am străbătut țara de la un capăt la altul. Am mâncat pizza pe capota mașinii lângă o pădure minunată și plină de gunoaie aruncate de mioritici. Am traversat localitatea Fierbinți și le-am povestit istoria locului de la începutul secolului trecut, le-am arătat mausoleul de la Mărășești și le-am vorbit despre eroii neamului întregitori de țară.
I-am provocat la o discuție despre paradoxurile fizicii și le-am făcut față pentru că și pe vremuri se făcea carte. Iar ei au continuat discuția despre MIT (http://www.mit.edu), Oxford și ITMO (https://en.itmo.ru/en/).
Voi aștepta să mai crească (acum ei termină junioratul) și îi voi provoca la discuții despre țară, sentimente naționale, globalizare și așteptările lor de la societate.
Un lucru este sigur: încă pământul Mioriței generează elite, în vreme ce țară este pe mâna neștiutorilor de carte.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu