miercuri, 31 iulie 2024

"Lună nouă la Iași" - variante de lucru

Două postări au devenit în ultimul timp virale pe contul Călător pe mapamond, blogul editurii Ad Libri. Dar și pe contul meu imaginile au fost apreciate printr-un mecanism pe care nu-l cunosc. Prima postare reprezintă un peisaj montan din Bucegi fotografiat noaptea, iar a doua este o imagine urbană într-o lumină afterglow.

Printre consumatorii de imagini de pe contul meu se află persoane pasionate de fotografie care vor să-și îmbunătățească tehnica fotografică. Așa că voi spune câteva cuvinte despre cum am realizat fotografia cu turlele Catedralei Mitropolitane din Iași.

Postarea a purtat titlul "Lună nouă la Iași", iar sensul era de un nou început pentru o perioadă pe care ne-o dorim mai bună și mai prosperă. Dar nu toată lumea s-a prins de această semnificație. Așa cum unii nu au crezut că fotografia este reală și au inclus-o în zona fake. Dar cu astfel de personaje eu nu-mi pierd vremea!

Imaginea a fost realizată în seara zilei de 7 iulie 2024 (luna nouă a fost pe 6 iulie la 01:57), iar punctul de stație oferea o imagine inedită a turlelor grandioasei catedrale dar și mult balast arhitectonic din perioada comunistă. 

Am folosit un aparat Lumix GH6 cu obiectivul 35-100/2,8 și focala folosită a fost de 100 mm, echivalent cu 200 mm pe 35 mm. Am dorit să folosesc un teleobiectiv cu distanța focală mai mare, dar am realizat că nu am timp să schimb obiectivul deoarece luna se mișca destul de repede. Așa că imaginile postate sunt un pic crop pentru a înlătura blocurile care nu mă interesau. Mai important a fost să asigur stabilitatea trepiedului deoarece unul dintre picioare era mai mic și așezat pe un plan înclinat lângă pervazul ferestrei. Am realizat 4 imagini cu luna, cea de-a treia are un shake, iar în a cincea imagine luna deja nu se mai vede. Toate fotografiile au fost realizat cu diafragma f/7,1, iar sensibilitatea a fost de 100 ISO pentru primele patru, iar pentru a cincea 400 ISO. Timpii de expunere au fost în ordine: 8 sec., 10,13,13 și 3,2 sec. Orele de fotografiere înregistrate de aparat (sper că e bine setată ora în cameră) au fost: 22:19:01, 22:20:6, 22:23:10, 22:23:29, 22:26:55.

Ulterior fișierele RAW au fost procesate în Ph și au devenit imaginile pe care le puteți viziona.

Deoarece mă preocupă să fotografiez luna în diversele ei ipostaze, folosesc niște aplicații free pe telefon și cu ușurință pot afla poziția pe cer la diverse ore. Acest gen fotografic presupune multă răbdare, iar rezultatele pot fi remarcabile uneori, dar și eșecuri atunci când nu sunt întruniți toți factorii care concură la realizarea unei imagini bune.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu