luni, 10 iulie 2023

X-700

Care ar fi semnificația X-700? Numele vreunui modul trimis spre Marte, vreun bolid full electric, numele vreunui spion cibernetic și aș mai putea continua inventând tot felul de semnificații. Dar dacă adaug și numele Minolta, lucrurile se lămuresc.

Văzând un aparat Minolta X-700 de gâtul unei tinere montaniarde, am întrebat-o dacă știe ce poartă. S-a uitat nedumerită la mine și i-am spus că are de gât aparatul anului 1981. E bine de știut", mi-a răspuns mulțumită de informația primită. Îmi mărturisește că are înăuntru un film negativ Fuji și că folosește analogicul pentru că imaginile au materialitate și nu seamănă cu cele de pe telefon. Perfect adevărat!

X-700 a fost modelul de top al aparatelor cu focus manual al celor de la Minolta. S-a fabricat timp de 18 ani, ceea ce spune multe despre performanțele sale tehnologice. L-am folosit si eu cu mare plăcere, ba chiar am avut două corpuri, unul perfect funcțional și în ziua de astăzi. Din când în când mai bag în el câte un negativ alb-negru, pentru a-mi aminti cum erau vremurile când fotografiam pentru ceea ce astăzi este cuprins în volumele Flashback.

P.S. În imagini vedeți doi minoltiști la distanță de câteva decenii! 

https://www.adlibri.ro/95-albume-flashback-florin-andreescu

https://florinandreescu.com/books




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu