vineri, 23 martie 2018

David Friedmann – un clasic al fotografiei românești


Sâmbătă, 24 martie 2018, la orele 10, vernisăm expoziția retrospectivă “David Friedmann – un clasic al fotografiei românești” la Salonul Orion din Palatul Culturii Ploiești. Evenimentul are loc în cadrul Festivalului artelor ”Nichita la echinocțiu”, ediția a 13-a, organizat de Centrul Dramatic Mythos, în perioada 21-31 martie 2018, în Palatul Culturii din Ploiești.

David Friedmann (10 mai 1927-17 iulie 2005) a fost promotorul fotografiei ploieștene de la mijlocul anilor '60 și până spre finalul anilor '90. Întâi vicepreședinte, apoi președinte al Filialei Muntenia a Asociației Artiștilor Fotografi din România, el a organizat în anii '80 saloanele naționale de fotografie Foto-Art și Esef. Acestea au continuat și după 1990 și au reprezentat un etalon pentru fotografia de calitate din acea perioadă.

Când și-a simțit sfârșitul aproape, David i-a încredințat regizorului Mihai Vasile – homo culturalis urbis – întreaga sa colecție fotografică, cu rugămintea de a face cu ea ceea ce consideră de cuviință.
Cei care i-am fost prieteni apropiați, dar și numeroșii tineri atașați de manifestările festivalului vom savura mâine dimineață fotografii realizate acum o jumătate de secol și ne vom aminti de cel care a fost un model de onestitate și conduită în lumea fotografilor.

P.S. Am găsit căteva fotografii de la retrospectiva David Friedmann din anul 2008. Îi recunosc în fotografii pe Viorel Simionescu, Dan Dinescu, Mihai Musceleanu,Yannis Katris, Ioan Mihai Cochinescu, regretatul Sandu Alexcolor, Bogdan-Lucian Stoicescu, Vali Craina și, desigur, pe Mihai Vasile. Acelui frumos eveniment i s-a alăturat și tatăl meu, dornic să vadă cu cine-mi “pierdeam” eu timpul în copilăria mea petrecută prin Palatul Culturii.



























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu