miercuri, 21 martie 2018

Peter Korniss la Bucuresti

In vara lui 2001 am facut o scurta escala pe aeroportul din Budapesta si m-am dus – cum fac mereu – sa inspectez libraria din zona duty-free. Am zarit un album fotografic despre Ungaria semnat Peter Korniss. L-am rasfoit, am apreciat corect fotograful si l-am cumparat. Cand internetul a devenit o veritabila biblioteca mondiala, am descoperit cu adevarat cine este fotograful Peter Korniss, nascut pe data de 4 august 1937, cu o activitate fotografica de cinci decenii in Ungaria.
Ieri – cu ocazia vernisajului de la Institutul Balassi (gazduit de splendida Vila Mavrodin, construita de Petre Antonescu in 1907) – ne-am strans mana, ne-am adresat amabilitati, ne-am fotografiat si am primit dedicatii pe cele trei albume care ocupa de ceva vreme un loc de seama in biblioteca mea. In doua dintre aceste carti-document in alb-negru multe dintre fotografii sunt realizate in Transilvania.
Expozitia mare – Korniss Péter: Memoria continua – va fi vernisata maine, joi, 22 martie 2018, ora 18:00, in Salile Kretzulescu din cadrul Muzeului National de Arta al Romaniei (Calea Victoriei nr. 49-53).
Este o expozitie de neratat si un foarte bun exemplu pentru diriguitorii nostri culturali despre cum o expozitie fotografica trebuie prezentata in lume.


Multumiri d-lui Francisc-atila Vaida care cu generozitate a realizat aceste fotografii.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu