miercuri, 6 iunie 2018

Cu Andrei Grigorescu


Întâlnirea de astăzi cu Andrei Grigorescu aș putea foarte bine s-o includ pe lista manifestărilor dedicate Centenarului. De ce? Andrei a fost colegul meu de clasă în liceu și cel care stătea în banca din spatele meu, iar această poziție i-a plăcut maxim, deoarece eu constituiam un paravan excelent pentru acțiunile lui extrașcolare. Apoi, Andrei este strănepotului generalului Eremia Grigorescu. Nu știți cine a fost generalul? Înainte să gugăliți pentru a afla destinul generalului, zic să vă fie rușine pentru că nu ați pus mâna pe cărțile de istorie la vremea cuvenită. Sau măcar nu vă aduceți aminte de vizita cu clasa la Mausoleul de la Mărășești!
În fine! I-am înmânat lui Andrei o carte apărută la editura Vremea și primită în dar cu dedicație la Bookfestul 2017. Distinsa doamnă Silvia Colfescu a scris pe carte: “Domnului Andrei Grigorescu, Cu bucuria de a fi putut publica aceste pagini din tezaurul culturii românești, Cu prețuire, Silvia Colfescu, Bookfest 2017”.
Stimată Doamnă, Andrei vă mulțumește nespus de mult. Cartea intitulată “Imagini și cuvinte – scrieri alese” aparține lui Dan Er. Grigorescu Negropontes. Nu știți cine este autorul? Dați repede o fugă la MNAC ca să aflați!
Ce să vă zic despre Andrei?! De aproape trei decenii, el anesteziază, pentru a-i tămădui, pe cetățenii americani. Ascultându-l m-am simțit dator să-i dau replica: “Andrei, metoda voastră este învechită, în țară noi avem metode mult mai moderne!”. A holbat ochii la mine. Pentru a-l lămuri, i-am explicat cu mult calm: noi suntem anesteziați de politicieni și tămăduiți doar de cele veșnice!
Fostul meu coleg a căzut pe gânduri și mi-a spus că până la viitoare întâlnire cu mine va încerca să înțeleagă câte ceva din terapiile moderne.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu