marți, 19 iunie 2018

Istoria din gunoaie


Din ciclul “Istoria din gunoaie” sau “Fără iluzii, totul merge la gunoi”.

Am gasit catalogul celui de-al treilea Salon Internațional de Artă Fotografica al R.P.R.
Locul de desfășurare: Muzeul de Artă al Republicii Populare Romîne.
Perioada: noiembrie-decembrie 1961 (nici măcar nu mă născusem).

Caut paginile cu autori români și îi clasific în funcție de cunoștințele mele.

Pe primul loc, pentru că este prietenul meu și, cred, singurul supraviețuitor: Dan Bădescu.

Apoi maeștri ai fotografiei care au lăsat urme mai mult sau mai puțin vizibile astăzi. Pe unii am avut ocazia sa-i cunosc.
Heddy Loffler, Clara Spitzer
Aurel Mihailopol, Edmund Hofer
Iosif Marx (fotograf din Târgu Mureș)
Sandu Mendrea (în anii '80 emigrează în Israel, dar revine după '90 pentru a realiza câteva cărți)
Gheorghe Șerban (tatăl regizorului Andrei Șerban, autor de albume de artă la Meridiane)

Categoria fotografi activi în epocă (pe unii i-am cunoscut, despre unii am date, despre alții știu doar că au activat):
Armand Rosenthal, Bazil Roman (fotografii minunate din Munții Apuseni)
Ing. Sylviu Comănescu (mai puțin fotograf, dar un mare diplomat care a coagulat mișcarea fotografică în jurul AAF vreme de decenii; alungat de la conducerea AAF în 1990 de către revoluționari)
Ion Hananel (mare păcat că fiica lui, care este pe aici, nu ne povestește)
Mircea Faria (un stil aparte, colecționar de multe premii și diplome, autor apreciat de unii, contestat de alții)
Elena Ghera (revista pionierilorCutezătorii)
Zoltan Haragos (cataloagele AAF)
Eugen Iarovici (autor a multor cărți de fotografie și traduceri, om de discuții fotografice)
Iosif Lică, Iulian Marinoff, Ion Mihăică (fotografii de sport)
Constantin Săvulescu (mare colecționar de fotografie veche și autor al unei istorii a fotografie românești, astăzi de negăsit)
Dan Sorin, Gheorghe Vințilă (au semnat multe cărți poștale)
Maurel Volbură (apărea ca autor al imaginilor de pe discurile Electrecord)
Petre Voinescu (fotograf plecat în State, a publicat o carte de amintiri acum vreo 20 de ani)

Din păcate, despre ceilalți nu am auzit niciodată.




3 comentarii:

  1. Mai era si Lica Iosif... TOT EVREU !
    Scumpetea Bebisor

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua!
    Aveti mai multe date despre dna Elena Ghera? Stiu ca a lucrat si la revista Flacara, unde facea fotoreportaje prin tara, impreuna cu o colega. M-ar interesa sa stiu daca au ramas undeva (daca sint reperabile cumva) fotografiile facute pe teren.

    RăspundețiȘtergere
  3. A publicat si in revista "Cutezatorii". Din păcate nu am date.

    RăspundețiȘtergere