joi, 13 iunie 2024

Studioul foto din Târlești

Târleștiul, cândva o comună prosperă, este azi un sat depopulat, cu mari suprafețe împădurite, cu vizitatori de weekend în sezonul cald și, recent, alimentat cu apă potabilă care, încă, nu este funcțională.
Pentru două zile am instalat studioul fotografic outdoor în curtea mea și am realizat câteva portrete unor vecini din categoria 80, 70, 60 plus. Oamenii trebuie fotografiați la orice vârstă și aceste fotografii vor rămâne o mărturie vizuală pentru cei care vor urma.
Din cercetările mele prin arhivele personale ale sătenilor, târleștenii se fotografiau și în trecut, iar după anii '30, '40 există chiar fotografii interesante.
Fără îndoială, istoricul de artă Alexandru Tzigara-Samurcaș a fotografiat prin Târlești, deoarece pe aici trecea spre moșia sa din județul învecinat. Despre Dimitrie Gusti, tradiția orală a comunității spune că a înregistrat aici două bocitoare și, cu siguranță, că a documentat și fotografic. Dar aceste imagini sunt prin arhive și nu au ieșit încă la iveală.

Am să mai duc studioul mobil la Târlești, iar doritorii unui portret fotografic pot să-mi lase un mesaj privat. Fără obligații financiare, doar distracție!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu