sâmbătă, 25 iunie 2016

O suta de lei


Am tinut sa fiu prezent la lansarea cartii  “Intre viata si filme”  de Marian Sorin Radulescu la Cinemateca Eforie. Il citesc pe Marian de multa vreme pentru ca are harul scrisului, nu este patimas si pentru el filmul romanesc nu a inceput in 2001 cu toate ca iubeste mult noul cinema romanesc. Din randurile sale simti bucuria cu care vizioneaza filmele si dorinta sa de a-ti transmite aceasta stare de bine.
Pentru ca trebuia sa fie si o proiectie, am avut ocazia sa revad Suta de lei a lui Mircea Saucan in varianta director’s cut si cu muzica lui Anatol Vieru. Pe cand aveam vreo 10 ani mergeam duminica la cineva in vizita si eu ma retrageam in camera cu carti si reviste ca sa-i las pe maturi cu ale lor. Acolo gaseam revista de film a vremii numita “Cinema” si-mi aduc aminte si acuma reportajul de la filmarea lui Saucan. Intotdeauna ma impresonau fotografiile de platou realizate intr-o maniera personala de marele Aurel Mihailopol. Chiar nu puteam concepe revista fara ilustratiile sale. Ca dovada ca odata cu plecarea sa de la revista a inceput declinul publicatiei. Filmul lui Saucan l-am vazut insa dupa multe decenii. In ultimii ani l-am gasit publicat pe youtube si am avut curiozitatea sa descopar creatia acestui cineast cu un destin nemeritat.
Ieri seara am suportat foarte bine proiectia, nu m-am uitat deloc la ceas sau pe netul telefonului si am plecat de la acest eveniment cu sentimentul ca filmele remarcabile trebuie cautate si deslusite alaturi de oameni cu aceasi pasiune cinefila.


Un comentariu: