duminică, 25 martie 2018

Vernisaj “David Friedmann – un clasic al fotografiei românești”

Bucurie si emotie la vernisajul expozitiei retrospective David Friedmann – un clasic al fotografiei românești”. Am povestit despre prima intalnire din toamna anului 1979 si nasterea gastii cu tineri din jurul lui David. M-am simtit dator sa evoc pe scurt evolutia fotografiei romanesti dupa cel de-al doilea razboi mondial. Ceilalti vorbitori au reamintit diverse intamplari picante care au starnit hazul pentru ca si prietenul nostru era plin de umor si optimism. Printurile originale, realizate in anii '70, sunt insotite de probele martor 9x12 cm unde putem distinge diverse insemnari de lucru.
Dl. Ioan Popescu, nea Jean, neobositul jurnalist si fotograf ploiestean, a fost alaturi de noi si m-am bucurat sa-l revad verde si cu mult chef de viata. Si-a inceput cariera in 1966 si astazi, la respectabila varsta de 82 de ani, este prezent la datorie transmitand stiri dupa stiri pe undele internetului.
Mihai Vasile ne-a oferit si o surpriza cinematografica. Am revazut doua filme realizate in anii '80 - “H” (1984) si “Nichita azi (1987) -, dar si doua creatii mai recente dedicate unor actori disparuti prematur - “Fericita pasare si noi” (2008) si “Oglinda” (2008).
Apoi am stat la un pahar de vorba asa cum se cuvine unei veritabile gasti de demult.
Sa-i numesc pe cei care au semnat condica: Vali Craina, Ioan Mihai Cochinescu, Anda Olteanu, Mihai Vasile, Emilia Vasile, Yannis Katris, Laura Katris, Sidonia Calin, Mihai Gheorghe si, cu voia Dvs., subsemnatul.









































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu